ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه: 12 تا 20 -پنجشنبه: 10 تا 18
تلفن: 46132975 - 46132874 021
تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به نیایش نبش، خیابان پانزدهم، پلاک 355 طبقه 4 واحد6

رادیوگرافی PERIAPICAL

رادیوگرافی پری اپیکال چیست؟

رادیوگرافی PERIAPICAL  که با علامت  اختصاری PA در نسخه های تخصصی دندانپزشکی دیده می شود ، یکی از بهترین مکمل های پاراکلینیکی جهت بررسی دقیق سطوح ریشه، پوسیدگی های پیشرفته، میزان درگیری پالپ و عصب دندان ، آنومالی ها و تغییر شکل های دندانی، تعیین  اولیه طول کانال ها ، نمایش تعداد و فرم ریشه ها . بررسی وجود قطعات ریشه باقیمانده به دنبال درمان های جراحی می باشد.

 

هر تصویر پراپیکال چند دندان را نمایش می دهد؟


این رادیوگرافی در عمده کشورهای دنیا به عنوان مطمئن ترین سند پیش از شروع درمان و  مدارک درمانی حین و بعد درمان استفاده می شود.در کشور ایران به دلایلی موجه و غیر موجه، رادیوگرافی پانورامیک جایگزین بررسی های اولیه دندانپزشک شده و پزشکان معتمد بیمه و خود شرکت های بیمه هم  از این تصویر بیشتر استقبال می کنند.
هر رادیوگرافی پراپیکال حدود دو تا سه دندان را به خوبی نمایش می دهد اما گاهی هدف گذاری فقط روی یک دندان خاص خواهد بود.و  لذا لازم است تا برای بقیه دندان ها  نمای جداگانه ای به منظور دقت بیشتر تهیه شود.برای اطلاع از تعرفه ها روی جدول تعرفه سال جدید کلیک نمایید.
سری کامل پراپیکال   چیست؟FULL MOUTH SERIESکه با علامت اختصاری FMX نیز نمایش داده می شود ، به تعدادی کلیشه پراپیکال منظم از تمام دندانها گفته می شود که همچون پازلی با وضوح بالا ، کل دندانهای فرد را بازسازی می کنند.گاهی با ۱۰ کلیشه ،گاهی ۱۴  و گاهی با ۲۱ کلیشه به صورت جامع تصاویر سریال پراپیکال تهیه می گردند.
انجام این تصویر برداری برای اپراتور بسیار دشوارتر از نمای پانورامیک است  و تبعا به دلیل  سختی کار و زمان بر بودن ، هزینه بیشتری نسبت به رادیوگرافی پانورامیک در بردارد. لذا بسیاری از همکاران و مراجعین آن را کنار می گذارند.به علاوه به پزشک در تنظیم طرح درمان کمک می کند.در رادیولوژی تخصصی فک و صورت حورا، نظیر بسیاری از مراکز ارزشمند دیگر در سطح شهر و کشورمان ، تلاش می کنیم تا این رادیوگرافی ارزشمند را با نهایت دقت در اصول حفاظت و اصول بهداشتی تهیه نماییم.بهتر است برای انجام این رادیوگرافی نوبت هماهنگ شده ای داشته باشید تا در خلوت ترین ساعات کاری ، تجربه آرامش بخش تری برایتان شکل بگیرد.

 

چطور نسخه پراپیکال  ، جهت  و ناحیه مد نظر آن را تشخیص دهیم ؟


نسخه خوانی را به کارشناسان پذیرش هر مرکز بسپارید اما جهت اطلاع عمومی بدانید که شما در نسخه انگلیسی دو حرف PA  یا نام کامل PERIAPICAL و یا کلمه فارسی «پراپیکال  » را رویت خواهید نمود. ممکن است شماره های را به لاتین  مشاهده کنید که به ترتیب اشاره به  دندانهای مختلف  راست و چپ هر دو فک دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی

اسکن دندان CBCT

اسکن سه بعدی فک و دهان چیست؟ اسکن ها انواع مختلفی دارند.  از کاربردی ترین آنها در حیطه فک و صورت ، نوعی  توموگرافی کامپیوتری

ادامه مطلب »

رادیوگرافی PERIAPICAL

رادیوگرافی پری اپیکال چیست؟ رادیوگرافی PERIAPICAL  که با علامت  اختصاری PA در نسخه های تخصصی دندانپزشکی دیده می شود ، یکی از بهترین مکمل های

ادامه مطلب »

بهداشت دهان و دندان

از سری پازل های موضوعی  بهداشت دهان و دندان  ژنژیویت یعنی چه؟ لثه های سالم بافتی صورتی رنگ و با قابلیت تطبیق  هستند که همچون

ادامه مطلب »

لثه چیست؟

لثه چیست؟ لثه یک بخشی از  بافتهای نگهدارنده اطراف دندان های ماست که مثل یک موکت خوشرنگ روی استخوان نگهدارنده دندان های ما رو پوشانده

ادامه مطلب »